Illustrerad Satskap

Sagor är betydligt snällare än verkligheten. Stilettklackarna är dock grymt nyslipade vid konfrontationerna med Farbror Blå, de Röda Kärringarna i plisserade kjolar och de intelligensbefriade blonda Trasdockorna på Stureplan.

tisdag 17 mars 2009

I Djupet av en Flytt

I Djupet av en Flytt

Att flytta är ett reellt uppbrott från vardagen
Inte som en utflykt utan en resa, utan återvändon
Det är porlande lycka men också ont i magen
Där i gömmorna som kommer fram utan pardon

Kommer minnenas artefakter ut i starkt ljus
Foton, begravningsannonser, dikter från vänner
Trots att deras röster dött ut hör jag i vindbrus
Vänner som dött, vänner som jag ännu känner

I mitt hjärta för evig tid vänner lever
Jag skrattar fånigt, det var ett roligt minne
Vi sjöng tillsammans i bilen ”forever & ever”
Men, inget är för evigt, inte ens en timme

Emotionellt innebär flyttning att stå still
En process i intim kontakt med sitt själv
Hur glad och hur mycket jag ändå vill
Flytta … så berörs och väcks min inre älv


Free Signature Generator

Free Signature Generator

2 kommentarer:

Miss Pidgin sa...

Hej Gräddelina

Gissa jag kan dilematt ;) Poemet väcker många fundeleringar och uttrycker oxå en längtan. Att göra förrändringar har ibland karaktären av "måste",
men för det mesta så ger det en möjlighet att komma vidare.Hur det än är så blir det som att trampa på okänd mark en tid.
Stigarna är inte som hemma och kranvattnet smakar inte illa men inte som det "ska" göra.
Folket pratar inte som "hemma". rullande skorrande rrrrr eller avsaknaden av dom.;)
Beslutet är ju fattat och när det väl händer och ska bli verklighet kommer eftertankar.
Ordet förrändring skapar alltid en process och den är inte alltid så bekväm,
Men förrändringar är nog alltid något vi eftersträvar.

Lycka till :)

Anonym sa...

Flyttat har jag gjort många gånger, allt för många faktiskt. Nu längtar jag efter att finna ro på en plats.

Ålderstecken? Kanske, men minst en flytt till blir det, och den dagen kommer trots allt vara en lycklig dag.