Illustrerad Satskap

Sagor är betydligt snällare än verkligheten. Stilettklackarna är dock grymt nyslipade vid konfrontationerna med Farbror Blå, de Röda Kärringarna i plisserade kjolar och de intelligensbefriade blonda Trasdockorna på Stureplan.

måndag 16 mars 2009

Eurovision Song Contest 2009 - SWEDEN

Så var det dags igen för lite tävling på det europeiska slagfältet. Hur den här sagan ska sluta vet vi i finalen i Moskva.



Denna YouTube fann jag på Eurovision 2009 (http://www.eurovision.tv/page/home).

Vi var några som tillsammans tittade på den svenska finalen, vi var mycket förtjusta i af Ugglas "Snälla, snälla" samt Malena Ernman som vann (se videon).

For our non-Swedish readers, This is the song and artist that sings for Sweden in the Eurovison Song Contest 2009 in Moskow, Russia. Unfortunately Sweden can't win, because we can't afford to be the organisers of the Eurovision 2010 in Sweden :-(


Free Signature Generator

4 kommentarer:

Bella Bruden sa...

Så sant ...kanska pippi långstrump kan gräva i sin kista med guldmynt och bidra så vi här i Sverige kan få vår dos av folkfest. För det vore så kul om Malena vann, ;)

Björn Jakobsson sa...

Det kan väl ligga en hel del i det du säger, men ibland kanske man är tvungen att ge upp för att kunna komma vidare i livet. Det kanske är ärorikare att stanna och stånga pannan blodig, men däremot är det inte särskilt utvecklande. Varje gång som jag läser de om massuppsägningar bland lärare i Norrbotten tackar jag min lyckliga stjärna att jag flyttade i tid - även om det är med lite vemod i sinnet. Inte för min egen skull, utan för Norrbottens.

När jag skrev sången var den inte självbiografisk - då beskrev den inte mina tankar, och det är den egentligen inte nu heller - trots att jag gjort ungefär som mannen i sången. Däremot förstår jag idag hur han tänker och känner.

Tack för intressant kommentar i min blogg och välkommen åter!
/Bj.

Björn Jakobsson sa...

Jag har för övrigt inte följt med schlagerspektaklet överhuvudtaget i år - har inte haft tid eller lust för den delen. Men jag tryckte i gång tv:n lagom till omröstningen och gläds åt att Malena Ernman vann. Jag har gillat och beundrat henne länge.

/Bj.

laughingwolf sa...

sorry to hear that, she looks fabulous and i love classical music...