Illustrerad Satskap

Sagor är betydligt snällare än verkligheten. Stilettklackarna är dock grymt nyslipade vid konfrontationerna med Farbror Blå, de Röda Kärringarna i plisserade kjolar och de intelligensbefriade blonda Trasdockorna på Stureplan.

tisdag 14 april 2009

Ipred bias uppföljning

Vet inte vem som gjort uppföljningen, men läser i Ny Teknik att Ipred har fortsatt effekt på nedladdningstrafiken. Det är säkert bra om saker och ting har den effekt som det är tänkt. Men, det är lite märkligt att man inte lyfter blicken och ser om det finns andra tidsspecifika omvärldsfaktorer, som kan påverka tid spenderad framför datorn.

PÅSKLOV är en typisk sådan faktor, folk umgås vanligtvis mer med varandra än med filmer eller musik under sådana perioder. Man kanske inte ska ropa så högt förrän en månad har gått? Under tiden så förbereder "Ipredator" på kringstrykande manövrar, antagligen lagom utvecklat när folk kommer åter från skidbackarna.

9 kommentarer:

Lord of Erewhon sa...

Bella Nått, sometimes is even confused to me... LOL!!!

Then, you are a poet, and theres a lot of poetry in chickens... ;)

Kiss, kiss, kiss.

Lord of Erewhon sa...

P. S. Snow and ice will save us all in the future... :)

Stacey sa...

Thank you for your lovely comment that you left on my blog, it was really appriciated :)

You have a great site here, I will be popping over reguarly.

I also agree fairy tales are much nicer than reality ;D

Bella Nått sa...

I love when you try this hard to understand Swedish, never give up!
Sooner, or later You speak it Yourself :-D

Unknown sa...

hej! Jag ville bara hälsa och säga att de du skriver är välformulerat. Du ser ganska flott ut också, med ditt långa mörka hår. Jag får en känsla av att vi har träffats. Bor du möjligen i Hallsberg?

Bella Nått sa...

Har bytt tåg där en gång,
tror jag det var :-)

Jag och mej själv sa...

Tack för titten och jag har funderat över dina kloka ord Fast jag vill inte kalla det att människan och våren kämpar
Jag kallar det hellre att vi utvecklas på ett eller annat sätt och åt ett eller annat håll

Unknown sa...

Ja, där kan man byta tåg. Men du bor inte där? Inte jag heller. Fast jag brukar vara i Hallsberg titt och tätt. Det går en buss till Askersund. Den åker jag med ibland... Du gör reklam för ateisterna ser jag. Jag skrev till dem en gång, men jag fick inget svar. Så jag bloggade om dem.
med vänliga hälsningar
Roland

ANNA-LYS sa...

Jo, och nu raderas loggarna hos leverantörerna. ;-)

Jag tycker att det som är på gång nu är betydigt värre. Att internet ska följa samma mönster som TV kanaler, dvs vi ska betala för vilka kanaler vi vill använda. Internet ska inte längre vara öppet för var och en.

Undras hur mycket det ska kosta att ha tillgång till e-post och blogg?

Allt ska kommersialiseras och styras av ett fåtal. Jag tycker detta bryter mot yttrandefrihet. De med mest pengar ska som vanligt kunna uttala sig högt och ljudligt överallt - medan gräsrötterna ska tystas ned -> IGEN!